Proteinbar er gode til fitness

Proteinbar gør en hurtig

Protein – det er et varmt emne i ernæring i disse dage. Lurer du på, om du får nok? Og hvad er den bedste kilde til protein alligevel? Sandheden er, at de fleste af os får masser af protein i vores kostvaner, så hvorfor det store udvalg af proteinbar i butikken?

Et ord: bekvemmelighed.

Proteinbar gør en hurtig og nem snack at gribe, når du er på farten. Men de er ikke alle skabte lige. Faktisk læner nogle mere mod at være en candy bar i stedet for en sund snack mulighed. Så hvordan ved du, om du har valgt en god eller ej? Overvej dette … at vide, hvorfor du køber proteinbar, vil hjælpe dig med at lede i den rigtige retning.

Barer med flere kulhydrater end protein er bedre til energibrækker eller efter træning efter træning.

Stænger med store mængder protein (20+ gram versus 7 gram) er gode til dem, der udøver anstrengende eller gør tung vægtløftning.

Leder du efter et måltid erstatning eller en snack mulighed? Hvis du leder efter en snack, skal du vælge en med færre kalorier.

Så hvor begynder du, når du prøver at vælge en sund proteinstang? Start med at se hvad der sker i proteinstangen, og hvordan det sammenligner med dine ernæringsmæssige mål. Lad etiketten være din guide:

Proteinbar er godt til sport.

Sukker – Et hurtigt blik på ingredienslisten vil fortælle dig, om der er uønskede ingredienser som sukker (herunder saccharose, majssirup og majssirup med høj fructose). Sommetider anvendes sukkeralkoholer og kunstige sødestoffer, og det kan også have en negativ. Sukkeralkoholer bidrager til kalorieindhold og kan hæve blodsukker. De kan også forårsage oppustethed og abdominal ubehag. Mål ikke mere end 6-8 gram sukker pr. Bar. Hold ingredienserne enkle.

FIBER – Se efter barer, der har mere end 6 gram fiber. Dette vil hjælpe dig med at holde dig længere, hjælpe med at fremme en sund tarmfunktion og hjælpe med at kontrollere blodsukkeret. Hold øje med barer, der er frugt og nød baseret, de er fyldt med fiber.

KALORIER – Når du vælger en bar, skal du overveje kalorieindholdet. Hvis du bruger baren som en snack, ville et godt valg være en bar med 140-200 kalorier pr. Bar for kvinder og 170-300 kalorier pr. Bar for mænd. De, der forsøger at gå i vægt, eller dem, der har behov for højere kalorieindhold, kan overveje en højere kalorieindholdsstang – det kan være en god måde at komme i ekstra, nemme kalorier.

Proteinbar er med højt indehold

Men hvis du forsøger at miste eller opretholde din vægt, vil forbruget af en høj kalorieramme besejre dit formål. Du kan være bedre at erstatte en 400 kalorie bar med 6 oz magert kød, 2 kopper grøntsager og ½ kop ris eller kartofler for at hjælpe dig med at føle dig mere fuld end en bar måske.

Hvor meget protein skal der være i en bar

PROTEIN – Proteinbar skal indeholde protein, ikke? Men overraskende mangler mange som “proteinbar.” Se efter barer med mere end 5 gram protein – det hjælper med at genoprette musklerne efter træning og hjælper dig med at blive mere fulde længere. Afhængigt af dine øvelsesmål, hvor mange gram protein du har brug for, kan variere, så find proteinstangen, der passer til dine behov. Hvis du leder efter fedt tab, anbefales et forhold mellem protein og kulhydrater i en bar på 2: 1, et forhold på 1: 1 ville også fungere. Hvis du vil bygge muskler eller bruge baren efter en træning til genopretning, vil du gerne komme tættere på et 1: 2-forhold. Langtidsholdende atleter, som Marathon løberne, kunne endda bruge en stang med et forhold på 1: 4.

FAT-Kig efter barer, der IKKE indeholder trans eller mættet fedt. Mange barer er lavet med en møtrik base, disse er de “gode” slags fedtstoffer, der vil hjælpe med at holde dit hjerte sund.

Kan en proteinstang passe ind i en sund kost? Det kan du tro! Proteinbar kan være en hurtig snack på farten og hjælpe med at klare dine ernæringsmål, når de vælges nøje. Glad snacking!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *