Krydstogt i gennem mange have er en spændende oplevelse

de fleste krydstogtskibe

Tilbage i 2000 mødte jeg en medrejsende, der fortalte mig om hans erfaringer om bord på krydstogtskibe. Jeg var fascineret af sine historier om at vågne op en morgen i Jamaica, næste morgen i Barbados, og den næste i Costa Rica. Jeg kunne også godt lide ideen om mere rejse og ferietid.

Han talte om at arbejde med hundredvis af besætningsmedlemmer fra hele verden, besætningsmedlemmer, gratis aktiviteter i hver havn og et arbejdsliv / levende / socialt miljø, som syntes at være noget, jeg ønskede at opleve.

Efter at jeg var færdig med at undervise i Thailand kontaktede jeg ham, og han satte mig direkte i kontakt med en vicepræsident, han vidste på Carnival Cruise Lines.

Fortæl os om dit job (r) gennem årene. Hvad gør du nøjagtigt?

Jeg begyndte som assistent tour manager, men i min første kontrakt blev jeg fremmet til tour manager, en stilling jeg holdt for de resterende 4,5 år jeg arbejdede på skibe. Som rejsearrangør var jeg ansvarlig for rejsekontoret, som er afdelingen, der organiserer landudflugter for passagerer i alle havnene.

Krydstogt på åbent hav giver en fantastisk ro

For mig var mit skema involveret som den første person fra skibet om morgenen, afsendte ture i et par timer, nyder fritid i havn og derefter vender tilbage til kontoret om aftenen, hvor jeg ville fortsætte med at arrangere udflugterne til Følgende havne og udfyld de nødvendige daglige rapporter, der skal sendes til hovedkontoret.

På dage, da skibet ikke var i havn, ville jeg være på kontoret stadig kommunikere med rejsearrangørerne, organisere ture til fremtidige rejser og beskæftige sig med eventuelle uventede situationer, der ville opstå.

I løbet af søndagen ville jeg også give præsentationer i hovedteateret, hvor jeg ville tale om de havne, skibet var planlagt til at besøge, og hvilke udflugter vi tilbød. [Redaktørens note: Jeg kan ikke huske nogen af ​​disse på mit krydstogt!

Mange kritiserer krydstogtskibe for deres dårlige arbejdsforhold. Har du nogensinde følt sig mishandlet?

Slet ikke. Mens besætningsmedlemmerne arbejder i lange timer, behandles personalet ganske godt. De fleste skibe tilbyder i dag meget højkvalitets besætningsmuligheder, sammen med flere spisestuer, besætningsbjælker, besætningsmuligheder, internetcafeer, kaffebarer, besætningsgallerier og festlokaler, alt specifikt til besætning. Der er sprogkurser, du kan tage, og endda business kurser og andre certificeringer til rådighed for alle besætningsmedlemmer. Der er hyppige filmaftener, temafester (krydstogtskibe organiserer fester for de store helligdage af enhver nationalitet, der arbejder ombord på skibet) og masser af andre besætningsaktiviteter.

Skal du med vores næste krydstogt?

Ud af de tusinder af besætningsmedlemmer, jeg har interageret med, har jeg aldrig hørt om nogen større hændelse for et besætningsmedlem, der bliver mishandlet.

Har arbejdsvilkårene forbedret gennem årene?

Absolut. Der er simpelthen ingen måde i dag og alder, at krydstogtskibe ville kunne overleve, hvis arbejdsvilkårene var dårlige. Og med hvert nyt skib, der er bygget, forbedres besætningsområderne altid for at sikre, at livskvaliteten er så høj som muligt, noget der er vigtigt, når du arbejder i et lukket miljø.

Der er altid meget specifikke regler for, hvor mange timer hvert besætningsmedlem kan arbejde, hvor meget fritid de skal modtage hver uge, og hvad deres specifikke opgaver medfører. Og hvert crewmedlems sikkerhed er virkelig en prioritet, i hvert fald med de tre krydstogtskibe, jeg arbejdede for. Efter min erfaring gør embedsmændene i hvert skib alt, hvad der kræves for at sikre, at besætningsmedlemmerne er så glade som muligt.

vandrende earl hårdt på arbejde Mange mennesker siger, at de fleste krydstogtskibe ansætter folk fra udviklingslande, fordi de er mindre tilbøjelige til at tale ud, især for lavere niveauer. Tanker?

Efter min opfattelse er årsagen til, at mange af de “lavere” job er fyldt med folk fra udviklingslande, fordi krydstogtskibene kan komme væk med at betale dem lavere lønninger. De fleste af de “lavere” arbejdspladser modtager meget lidt penge fra krydstogtskibene (måske kr 200-500 kr om måneden), med drikkepenge udgør resten af ​​deres løn. Det ville være meget sværere at overbevise folk fra den vestlige verden om at tage et arbejde for en så lille base løn, men for dem fra udviklingslande er dette beløb ofte meget mere, end de ville tjene hjemme igen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *